قابلیت ها و امکانات پامزی

ثبت نام در کاروان‌های عتبات عالیات

دوشنبه، چهارده خرداد 1403
image

فرایند ثبت‌نام در کاروان‌های عتبات عالیات در پلتفرم پامزی شامل چند مرحله ساده و شفاف است که در ادامه هر یک از این مراحل را به‌ طور خلاصه شرح می‌دهیم:

مرحله اول- جستجو و مشاهده کاروان‌های عتبات عالیات

برای ثبت نام در کاروان های عتبات عالیات، ابتدا در صفحه اصلی گزینه «تورهای کربلا» را انتخاب کنید. سپس، در کادر جستجوی موجود مشخصات کلی کاروان مورد نظر خود را وارد کنید. این کادر شامل شش بخش است که می‏ توان آنها را با توجه به توضیحات زیر تکمیل کرد:

  • استان: در این بخش استان محل اعزام را انتخاب نمایید؛
  • نوع تور: در این بخش نوع سفر خود را مشخص کنید: هوایی، زمینی، یک سر هوایی و یک سر زمینی؛
  • نوع مجوز: در این بخش تعیین کنید که جستجو تنها در بین کاروان‌های تحت نظر سازمان حج و زیارت انجام شود یا کاروان‌های آزاد را نیز شامل شود؛ 
  • تاریخ اعزام: در این بخش زودترین و دیرترین تاریخ اعزامی که برای شما مطلوب است را مشخص کنید؛
  • مجری: در این بخش شرکت مجری تور زیارتی را تعیین کنید. 

پس از تکمیل اطلاعات، بر روی دکمه «جستجو» کلیک کنید تا لیست کاروان‌های زیارتی موجود برای شما نمایش داده شود. 

مرحله دوم- انتخاب کاروان مورد نظر 

پس از کلیک بر روی دکمه «جستجو» لیستی از کاروان‌های موجود برای شما نمایش داده می‏ شود. در صورت نیاز، می‏ توانید با استفاده از امکانات فیلتر کردن اطلاعات که در منوی سمت راست صفحه در دسترس شما قرار دارد، تعداد گزینه ‏های نمایش داده شده را محدودتر و نتایج جستجو را دقیق ‏تر کنید. پس از انتخاب کاروان مورد نظر، برای مشاهده برنامه سفر بر روی گزینه «مشاهده جزییات» کلیک کنید.

مرحله سوم- ثبت نام در لیست انتظار پامزی 

با توجه به محدودیت‏ هایی که در تعداد، ظرفیت‏، تاریخ اعزام و برنامه کاروان‌های زیارتی، به ویژه تورهای زیارتی خارجی، وجود دارد ممکن است در هنگام جستجو، کاروان‏ مورد نظر خود را پیدا نکنید. در این صورت می‏ توانید با تغییر اطلاعات در کادر جستجوی بالای صفحه، دوباره شانس خود را برای پیدا کردن کاروان‌های زیارتی موجود امتحان کنید و یا اینکه از قابلیت جذاب و کاربردی ثبت نام در «لیست انتظار پامزی» استفاده کنید.

مرحله چهارم- مشاهده جزییات و ثبت نام در کاروان زیارتی

پس از پیدا کردن تور زیارتی مورد نظر و با کلیک بر روی گزینه «مشاهده جزییات» وارد صفحه مشاهده جزییات کاروان می ‏شوید. در این صفحه می ‏توانید برنامه سفر اعلام شده توسط شرکت مجری و نام هتل ‏ها را مشاهده کنید. علاوه بر این، در این صفحه دو شیوه ثبت نام با عنوان «ثبت نام توسط خودم» و «ثبت نام توسط پامزی» در نظر گرفته شده است. 

  • ثبت نام توسط خودم: با کلیک بر روی گزینه «ثبت نام توسط خودم» به سیستم جامع ثبت نام عتبات عالیات منتقل می ‏شوید و پس از ثبت نام و ورود به این سایت، می ‏توانید ثبت نام مقدماتی خود را انجام دهید. 
  • ثبت نام توسط پامزی: با کلیک بر روی گزینه «ثبت نام توسط پامزی» می ‏توانید پیگیری امور ثبت نام خود را به صورت رایگان به کارشناسان پامزی بسپارید. 

لازم به ذکر است، در پلتفرم پامزی علاوه بر ثبت نام در تورهای زیارتی، امکان «ثبت آنلاین درخواست خدمات زیارتی» نیز فراهم شده است. زائرین گرامی می‏ توانند گستره وسیعی از خدمات زیارتی مورد نیاز، از خدمات اقامتی، خدمات حمل و نقل، خدمات تغذیه گرفته تا خدمات ترکیبی و سفرهای اختصاصی، را به صورت آنلاین در پلتفرم پامزی ثبت کنند.

مرحله پنجم- اطلاع از نتیجه ثبت نام 

در صورتی که ثبت نام خود را به کارشناسان پامزی سپرده باشید یا در لیست انتظار پامزی ثبت نام کرده باشید، نتیجه ثبت نام در حساب کاربری شخصی شما و از طریق سامانه پیامکی اطلاع رسانی می ‏شود. 

سوالات پر تکرار

1- آیا ثبت نام در کاروان های عتبات عالیات توسط خود زائر امکان ‏پذیر است؟

بله. شما می توانید با مراجعه به سیستم جامع ثبت نام عتبات عالیات به نشانی https://atabatorg.haj.ir نسبت به انجام ثبت نام مقدماتی خود اقدام نمایید. در صورتی که کاروان مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید یا ظرفیت کاروان مورد نظرتان تکمیل شده بود، می‏ توانید از خدمات «لیست انتظار پامزی» استفاده کنید.

2- آیا انتخاب گزینه «استعلام و ثبت نام» در صفحه مشاهده جزییات کاروان به منزله ثبت نام قطعی در کاروان مورد نظر است؟

خیر. ثبت نام در کاروان ‏های عتبات عالیات به عوامل مختلفی نظیر وجود شرایط خاص برای ثبت نام از طرف زائر، قرار داشتن در ایام پیک سفرهای زیارتی، شیوه پاسخگویی شرکت مجری به درخواست ‏ها، باز یا بسته بودن کاروان در سایت سازمان حج و زیارت، وجود ظرفیت خالی در کاروان، فعال بودن سایت سازمان حج و زیارت و غیره بستگی دارد. لذا وضعیت کاروان ‏های موجود به صورت لحظه‏ ای در حال تغییر بوده و هیچ تضمینی برای ثبت نام قطعی در کاروان‏ ها وجود ندارد.

3- چگونه می‏توانم در لیست انتظار پامزی ثبت نام کنم؟

با کلیک بر روی دکمه «لیست انتظار پامزی» در پایین کادر جستجوی موجود در بالای صفحه معرفی تورها، صفحه لیست انتظار پامزی برای شما باز می ‏شود و می‏ توانید با پر کردن اطلاعات خواسته شده در آن ثبت نام نمایید. علاوه بر این، از طریق کارتابل شخصی خود نیز می توانید به لیست انتظار پامزی دسترسی داشته باشید.

سفر شما از اینجا آغاز می شود

پامزی، اولین پلتفرم امور زیارتی ایران